L’autora

Anna Alàs i Jové, mezzosoprano, va néixer a Terrassa (Barcelona), on va rebre les seves primeres lliçons de Cant de la mà d’Alícia Prieto i Ma Dolors Aldea, continuant la seva formació amb Julia Conwell (Viena). Durant els seus estudis a l’Escola Superior de Música de Catalunya amb Enedina Lloris i Mireia Pintó va fer el programa Erasmus a la Musikhochschule de Karlsruhe, on va ser membre de l’Escola d’Òpera i de la Liedklasse del duo Shirai/Holl. En finalitzar els seus estudis superiors va ser seleccionada per formar pert de l’International Operastudio del Staastheater Nürnberg. Més tard va completar el Master en Lied i Oratori a la Hochschule für Musik “Hanns Eisler” amb la Prof. Anneliese Fried i el Prof. Wolfram Rieger. Importants pel seu desenvolupament musical van ser els cursos magistrals amb la KS Prof. Brigitte Fassbaender, Prof. KS Dietrich Fischer-Dieskau, KS Bernarda Fink, KS Prof. Thomas Quasthoff, KS Thomas Hampson i el Prof. Cornelius L. Reid. Essent el Lied un àmbit molt significatiu en la seva carrera, s’ha perfeccionat també amb els pianistes Irvin Gage, Malcolm Martineau i Hendrik Heilmann. Ha ampliat el seus coneixements en la praxis interpretativa històrica amb Emma Kirkby, Andrew King, Al Ayre Español i els cembalistes Andrea Marchiol, Raphael Alpermann i María González.

    Ha estat guardonada amb el 1er Premi del Concurs de Cant Joan Massià 2005, el 2on Premi del Concurs d’Òpera Barroca P.A. Cesti 2010, el 2on Premi al Concurs Internacional de Lied  Stuttgart 2010 juntament amb el pianista Alexander Fleischer i fou  finalista al Concurs de Cant Richard Strauss 2009. Ha estat becada per la Humboldt Stiftung, La Caixa-DAAD i Caja Madrid.

    Degut al seu compromís amb els joves compositors ha col.laborat en diverses estrenes d’òperes i cicles de Cançó, però aviat despertà l’interès de l’escena barroca on ha treballat al costat de la Belgian Baroque Orchestra Ghent, Collegium 1704, Musica Florea, La Chimera, Vespres d’Arnadí, Ensemble Daimonion, Orquesta Barroca de Sevilla, Academia 1750, entre d’altres, a l’Innsbrucker Festwochen der Alten Musik, Musikfestspiele Potsdam, Davos Festival, Music Bridge Prague-Dresden, WDR 3 Concerto Discreto, Teatro Gayarre, Teatro Arriaga, Festival de Música Antiga dels Pirineus, Festival Internacional de Torroella de Montgrí i el Festival Castell de Peralada.​

    En la seva activitat solística ha assolit un ampli repertori de concert que l’ha duta fins a la Berliner Philarmonie, Ópera National de Bordeaux, Heidelberger Frühling, Hirschberger Liedfest, Berliner Konzerthaus, Glinka Hall (St. Petersburg), Palau de la Música Catalana, L’Auditori, La Pedrera, Teatro Principal (Vitoria), o la Schubertíada de Vilabertran, on ha aparegut al costat de pianistes com Wolfram Rieger, Albert Guinovart o Alexander Fleischer i la Staatskapelle Weimar, Orquesta de la Comunidad de Madrid, Sinfónica de Galicia, Orquesta Ciudad de Granada, Orquestra Simfònica del Vallès, Filarmónica de Málaga, entre d’altres.​

    En el camp operístic ha interpretat desenes de rols que inclouen Rosina (“Il barbiere di Siviglia”), Donna Elvira (“Don Giovanni”), Annio (“La Clemenza di Tito”), Dritte Dame (“Die Zauberflöte”), Diana (“La Calisto”), Siébel (“Faust”), L’Enfant (“L’enfant et les sortilèges”), Dido (“Dido and Aeneas”), Kater (“Der gestiefelte Kater”), Simplicius (“Simplicius Simplicissimus”), Rita (“Rita”), Lola (“Cavalleria Rusticana”), Tebaldo (“Don Carlo”), La Messaggiera (“L’Orfeo”), Volpino (“Lo Speziale”), Clarisse (“L’amour des trois oranges”) i Armelinde (“Cendrillon”) en diversos escenaris com ara la Staatsoper Unter den Linden in Berlin, Staatstheater Nürnberg, Staastheater Wiesbaden, Karlsruhe Konzerthaus, Neuköllner Opera (Berlín), la Winteroper Potsdam, Ludwigsburger Schlossfestspiele, Landestheater Detmold, Brandenburger Theater, Gran Teatre del Liceu, Teatre Lliure (Barcelona), Teatre Nacional de Catalunya (Barcelona), Teatro Real (Madrid), Auditorio Nacional, Palacio de la Ópera La Coruña, Ópera de Oviedo, Teatre Principal de Palma de Mallorca, en col·laboració amb la Staatskapelle Berlin, Nürnberger Philharmoniker, Brandenburger Philharmoniker, Orquesta Nacional de España, Filarmónica de Oviedo, sota la batuta de Marc Minkowski, Thomas Hengelbrock, Konrad Junghanel, Corrado Rovaris, David Afkham, Diego Martin-Etxebarria i les posades d’escena d’Achim Freyer, Robert Carsen, La Fura dels Baus, Joan Anton Rechi, Lindsay Kemp and David McVicar, entre d’altres.​

    Ha participat en gravacions de ràdio i televisió per la Bayerischer Rundfunk, DeutschlandRadio, COM Radio, Catalunya Música, TV Portugal o RNE Radio Clásica, així com diversos enregistraments per l’Editorial L’Avenç (Premi Nacional de Cultura 2012), Discmedi (Millor Disc de Clàssica 2015 Premis Enderrock de la Crítica), Ficta Edicions, Seed Music (Millor Disc de Clàssica 2020 Premis Enderrock de la Crítica) i Naxos Records.